favorieten-rubrieken.nl

Als ZZP\’er zorgeloos op vakantie? Dat doe je zo!

Als ZZP’er ben je het enige aanspreekpunt voor (potentiële) klanten binnen je bedrijf. Dit zorgt er dan ook voor dat veel ZZP’ers het lastig vinden om tot rust te komen of om even niet bereikbaar te zijn. Hierdoor stellen veel ZZP’ers hoge eisen aan zichzelf en zijn ze zelfs op vakantie nog mentaal bezig met hun werk. Heb jij bijvoorbeeld je telefoon wel eens helemaal uit staan? En lukt dit je zonder dat je je zorgen maakt over dat klanten je niet kunnen bereiken? Grote kans dat je antwoord op tenminste één van deze vragen ‘nee’ is. Dit is ook niet zo gek, want als ZZP’er draag je helemaal alleen de verantwoordelijkheid voor je bedrijf. Als ondernemer blijf je echter een mens en heb je dan ook voldoende rust nodig. Je moet dan ook op vakantie kunnen gaan en soms even niet bereikbaar kunnen zijn. Maar hoe pak je dit nu aan? In dit blog lees je er alles over!

Zorgeloos onbereikbaar, kan dat wel als ZZP’er? 

Als je het enige aanspreekpunt voor potentiële klanten bent en niet bereikbaar bent, dan kan dit direct gevolgen hebben voor je bedrijfsresultaten. Het is dan ook niet gek dat veel ZZP’ers 24/7 ‘aan’ staan. Zelfs op vakantie! Het kan echter ook anders, zonder dat je hier nadelige resultaten van ondervindt. Ga je op vakantie en wil je onbereikbaar kunnen zijn, zonder omzet mis te lopen? Maak dan gebruik van een telefoonservice.

Een telefoonservice is handig voor kleine bedrijven

Dit is een service waarbij professionals voor jou, op basis van een vooraf besproken antwoord script, de telefoon aannemen en je klanten te woord staan. Indien gewenst kun je tijdens je vakantie vaste momenten afspreken waarop zij verslag aan je uitbrengen over de gevoerde gesprekken. Zo kun je de urgente van de non-urgente belletjes voor je laten filteren en pak je alleen de zaken op die direct opgepakt moeten worden. Met een antwoordservice behoud je de volledige controle over je bereikbaarheid en kun je zelf bepalen of en wanneer je contact hebt met je klanten. Zo hoef je dus niet alleen niet 24/7 je telefoon bij je te hebben tijdens je welverdiende vakantie, maar je zult ook veel meer mentale rust ervaren omdat je weet dat je klanten in goede handen zijn en dat er altijd iemand voor ze klaarstaat. Zo kun jij volledig tot rust komen en volledig opladen tijdens jouw welverdiende vakantie (of op die leuke retreat), om je klanten daarna weer op je best tot dienst te zijn! 

Verder Bericht

Vorige Bericht

Laat een reactie achter

© 2024 favorieten-rubrieken.nl

Thema door Anders Norén